Deutscher Wirtschaftspreis der Joachim Herz Stiftung

Bisherige Preisträger:innen

2022 - Umweltökonomie

Dieser Film wird bei YouTube gehostet. Das Video wird erst nach Anklicken des Buttons aktiv. Bitte beachten Sie, dass es dabei zur Übermittlung von Daten in die USA mit unsicherem Datenschutzniveau kommt.

Bestes Forschungswerk etablierte Wissenschaftler:innen:

Prof. Dr. Andreas Löschel, Lehrstuhl Umwelt-/Ressourcenökonomik und Nachhaltigkeit, Ruhr-Universität Bochum

Beste Beiträge von Nachwuchswissenschaftler:innen:

1. Platz: Dr. Andreas Gerster (Universität Mannheim) und Stefan Lamp, PhD (Universität Carlos III Madrid)

Energy Tax Exemptions and Industrial Production

2. Platz: Björn Bos (Universität Hamburg)

Illuminating the Compliance Gap of Fishing Bans

3. Platz: Jiaxin Zhao (Universität Oxford) und Jun.-Prof. Dr. Linus Mattauch (Technische Universität Berlin)

When Standards have better Distributional Consequences than Carbon Taxes

2020 – Ökonomik der Arbeit

Bestes Forschungswerk etablierte Wissenschaftler:innen:

Prof. Bernd Fitzenberger, PhD, Direktor des Instituts für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung

1. Platz: Jun.-Prof. Dr. Amelie Schiprowski, Universität Bonn

The role of caseworkers in unemployment insurance: Evidence from unplanned absences.

2. Platz: Ass-Prof. Dr. Jan Nimczik, European School of Management and Technology in Berlin

Job Mobility Networks and Endogenous Labor Markets.

3. Platz: Ass.-Prof. Dr. Hanno Foerster, Boston College (USA)

The Impact of Post-Marital Maintenance on Dynamic Decisions and Welfare of Couples.

2018 – Gesundheitsökonomik

Prof. Dr. Joachim Winter, Ludwig-Maximilians-Universität München

1. Platz: Jun.-Prof. Dr. Jan Marcus, Universität Hamburg

The effect of unemployment on the mental health of spouses: Evidence from plant closures in Germany.

2. Platz: Peter Schwardmann, PhD, Ludwig-Maximilians-Universität München

Motivated health risk denial and preventative health care investments.

3. Platz: Jun.-Prof. Dr. Daniel Avdic, Universität Duisburg-Essen

Improving efficiency or impairing access? Health care consolidation and quality of care: Evidence from emergency hospital closures in Sweden.

2016 – Experimentelle Wirtschaftsforschung

Prof. Dr. Urs Fischbacher, Universität Konstanz

Bester Beitrag von Nachwuchswissenschaftler:innen:

Jun.-Prof. Dr. Matthias Heinz, Universität zu Köln und Associate Professor Dr. Heiner Schumacher, Katholieke Universiteit Leuven

Signaling cooperation.